SBA minkštųjų baldų gamintoja bendrovė „Kauno baldai“ per 9 šių metų mėnesius produkcijos pardavė už 20,2 mln. eurų. Tai 4 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai, kai pardavimai siekė 19,5 mln. eurų. Augant gamybos apimtims bendrovė planuoja papildomai pritraukti apie 40 naujų darbuotojų.
Rinka atsigauna lėtai
„Globali baldų prekybos rinka pradeda siųsti pirmuosius gyvybingumo signalus, tačiau jie dar silpni. Tą jaučiame ir dalyvaudami didžiausiose tarptautinėse parodose, pavyzdžiui, Vokietijos M.O.W. Mūsų klientai atsargiai priima sprendimus dėl didesnių užsakymų ir laukia, kol bankų palūkanų normų mažinimas padarys reikšmingesnį poveikį pirkėjų elgesiui. Pagal pardavimų apimtis pastebime, kad Skandinavijos ir Beniliukso rinkose pirkėjai vis dažniau užsuka į parduotuves, čia augame po 14-15 procentų. Tuo tarpu Vokietijoje ši tendencija dar silpna“, – situaciją Europoje apžvelgia SBA bendrovės „Kauno baldai“ vadovas Tomas Mauricas.
Pasak jo, dėl sumažėjusios paklausos kritusios žaliavų kainos, logistikos kaštai, stabilizavęsi energijos sąnaudos veikia galutinę produkto kainą. O tai yra didžiausias veiksnys, skatinantis pirkėjus atnaujinti savo baldus.
Nauji gaminiai ir daugiau darbuotojų
T. Maurico teigimu, siekdama auginti pajamas bendrovės dizainerių komanda nuolat rinkai siūlo naujoves. Šiais metais didžiausiose tarptautinėse baldų parodose „Kauno baldai“ pristatė unikalią minkštų lauko baldų kolekciją „Sitout“.
„Pastarųjų metų tendencijos rodo, kad žmogus jaukumu nori mėgautis ne tik savo bute ar name, bet ir terasoje, todėl siekėme minkštus lauko baldus priartinti prie komfortiškų svetainės baldų dizaino. Didžiausias iššūkis buvo rasti tinkamą, švelnumu vidaus baldų apdailai artimą medžiagą ir užpildą, kurie būtų ilgaamžiai ir būtų atsparūs saulės ar lietaus poveikiui. Pirmosios šių baldų partijos jau sėkmingai iškeliavo pas klientus į Vokietiją bei Skandinaviją“, – sako T. Mauricas.
Jo teigimu, įmonei pardavimus auginti padeda ir Skandinavijoje bei Beniliukso šalyse plečiamas prekybos taškų skaičius. Kad patekintų augantį poreikį, „Kauno baldai“ šiuo metu siekia pritraukti naujų darbuotojų ir bendrą jų skaičių nuo 380 padidinti dešimtadaliu. Labiausiai laukiami gamybos meistrai, elektrikai, porolono apdirbėjai, technikai ir kiti specialistai.
1 mln. eur investicijos į efektyvumą
Dėl produktų įvairovės ir naudojamų medžiagų specifikos minkštų baldų gamyba yra sudėtingiausiai automatizuojama pramonės šaka, tačiau „Kauno baldai“ diegia naujausius robotizuotus sprendimus baldų karkasui gaminti bei porolono detalėms klijuoti. Naujausia beveik 1 mln. Eur investicija – į procesų automatizavimą.
„Naujai įdiegta išmani konvejerinė sistema padeda valdyti produktų srautą. O robotizuotos pakavimo mašinos leidžia procesą atlikti perpus greičiau – iki šiol tai trukdavo 5-6 min., dabar gaminys supakuojamas per 1-3 minutes. Taip reikšmingai sumažėjo fizinio darbo poreikis, o dalis darbuotojų nukreipiami į daugiau kompetencijų reikalaujančias pozicijas. Taip pat RFID (angl. Radio Frequency Identification) technologijos pagalba galima bekontakčiu būdu sužinoti, koks gaminys supakuotas bei atspausdinti reikalingas etiketes“, – teigia „Kauno baldų“ kokybės ir efektyvumo vadovas Martynas Paulauskas.
SBA minkštųjų baldų gamintoja „Kauno baldai“ praėjusiais metais produkcijos pardavė už daugiau kaip 26 mln. eurų.